منور بلاگ

سرفرازم کن شبی از وصل خود ای نازنین - تا منور گردد از دیدارت ایوانم چو شمع

سرفرازم کن شبی از وصل خود ای نازنین - تا منور گردد از دیدارت ایوانم چو شمع

دلنوشته ها
بیان خاطرات
عکس نوشته
خلاصه کتاب
معرفی کتاب - سایت - کانال - اپ - فیلم و نقد فیلم و برنامه های کاربردی

بایگانی

حیات سعادتمندانه با قرآن

جمعه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶ ق.ظ


این قرآن به کسی محتاج نیست. قرآن مثل خدا بی‌نیاز است. غنی است و هرکس که هوای بی‌نیاز شدن را دارد ناچار است سراغ آن برود.

چه خوش است یک شب، بکُشى هوا را          به خلوص خواهى، زخدا، خدا را
به حضور خوانى، ورقى ز قرآن                       فکنی در آتش، کتب ریا را

قرآن نسخه عجیبی است. خورشیدی که نورافکنی آن، جهانی است. وقتی کنارش می‌نشینی پشیمان نمی‌شوی و مثل یک رفیق برایت چاره ساز است.

امام علی سفارش‌هایش درباره قرآن کم نیست. در یک سفارش درباره هم‌نشینی با قرآن فرموده است: وَ اعلَموا اَنَّ هذَالقُرآنَ هُوَ النّاصِحُ الَّذی لا یَغُشُّ، وَالهادِی الَّذی لایُضِلُّ، وَالمُحَدِّثُ اَّلذی لایَکذِبُ (1): بدانید که این قرآن پندآموز است که خیانت نمی‌کند؛ و هدایت گری است که گمراه نمی‌سازد؛ و سخن گویی است که دروغ نمی‌گوید.

جوانی نیست که از دوست ناباب ضربه نخورده باشه، فردی نیست که مشورت غلط باعث ضررش نشده باشه، خبر دروغ که نگو؛ اما نمی‌دانم این‌ها چرا قرآن را امتحان نمی‌کنند. لابد قرآن هم تحریم شده. نه بابا فقط شیطان فاصله انداخته بین ما و رسم درست زندگی؛ قرآن مجموعه نظام یک زندگی اجتماعی است، قرآن دستورالعمل یک حیات سعادتمندانه و زندگی توأم باعزت است. «مقام معظم رهبری»

انسان همیشه نیاز به یک راه دارد. راه مطمئن! راه مطمئن چه راهی است؟ قرآن راه مطمئن است. به چه دلیل؟ می‌گوید: لا یَأْتیهِ الْباطِل‏ (2): از هیچ راهی باطل وارد قرآن نشده است. «لا یَأْتیهِ الْباطِل»

از امتیازاتی که ما داریم به لطف خدا، این است که قرآن مسلمان‌ها هیچ کم و زیاد ندارد. گرچه حالا بعضی از سنی‌های سعودی، می‌گویند: قرآن شیعه و سنی فرق می‌کند. ولی خُب حالا بگویند تا خسته شوند. ولی هرکس قرآن ما که میلیون‌ها قرآن در ایران چاپ شده است را ببیند، یک نقطه، یک واو، یک تشدید آن با قرآن سنی‌ها فرق ندارد. این یک کتاب دست نخورده‌ای است. این قرآن سالم مانده است. البته خدا قول داده است؛ نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ (3): ما قرآن را نازل کردیم و خودمان آن را حفظ می‌کنیم. (4)


پی‌نوشت:
1) نهج‌البلاغه، خطبه ۱۷۶
2) فصلت، ۴۲
3) حجر، ۹
4) http://gharaati.ir/show.php?page=darsha&id=1899

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۱
حبیب اله منوری اکباتان

نظرات  (۱)

۱۲ اسفند ۹۶ ، ۲۰:۲۴ محمد جاویدی
سلام و خدا قوت

به ما هم سر بزنید
پاسخ:
سلام اقای جاویدی
چشم عزیز